Regulamin sklepu internetowego P.H.U. Majewski JANKI
Informacje ogólne
1. Sklep internetowy P.H.U. Majewski On-line (dalej „Sklep”) działający pod adresem https://jankibruk.pl prowadzony jest przez P.H.U. Majewski, wpisaną do rejestru REGON, pod numerem 015587143, NIP: 5342159930.
2. Adres do korespondencji:
P.H.U. Majewski
ul. Działkowa 23, 05-090 JANKI
„Sklep internetowy”
tel.: +48 602 105 623
3. Regulamin dotyczy zapytań ofertowych w Sklepie na rzecz klientów będących jak i niebędących konsumentami. Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczące konsumentów stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, także wówczas, gdy nie jest to wprost stwierdzone w regulaminie. Jeśli w postanowieniach regulaminu mowa jest o klientach niebędących konsumentami, sformułowanie to nie dotyczy osoby fizycznej, o której mowa w zdaniu poprzednim, także wówczas, gdy nie jest to wprost stwierdzone w regulaminie, przy czym, jeśli przepisy prawa dopuszczają w wypadku takiej osoby zastosowanie przepisów dotyczących klientów niebędących konsumentem i ustalenie na ich podstawie postanowień regulaminu jako dotyczących także takiej osoby jako klienta niebędącego konsumentem, takie postanowienia regulaminu znajdują zastosowanie także do takiej osoby.
4. Korzystanie ze Sklepu wymaga spełnienia przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, minimalnych wymagań technicznych, w tym do zawarcia umowy sprzedaży w ramach sklepu internetowego, tj.: komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do internetu; dostęp do poczty elektronicznej; przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 92 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 21 i wyższej, Opera w wersji 79 i wyższej, Google Chrome w wersji 93.0. i wyższej, Safari w wersji 123 i wyższej; zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript; w przypadku zawierania umowy sprzedaży drogą telefoniczną: telefon. Złożenie zamówienia za pomocą formularza lub poczty elektronicznej w celu zawarcia umowy sprzedaży wymaga, aby klient posiadał aktywny adres e-mail.
5. Majewski Space Concept zapewnia środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa, funkcjonalności lub usług w ramach Sklepu. Korzystanie z usług w ramach Sklepu wiąże się z typowymi zagrożeniami dotyczącymi przekazywania danych poprzez Internet.
6. W celu złożenia zamówienia konieczna jest uprzednia akceptacja niniejszego regulaminu oraz polityki prywatności Sklepu, na stronie internetowej https://jankibruk.pl .
Informacje o produktach
1. Informacje o produktach zamieszczone na stronach Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny („Kodeks cywilny”). Ceny towarów podane są w złotych i zawierają podatek VAT w aktualnie obowiązującej stawce.
2. Informacja o produktach na stronie internetowej Sklepu nie oznacza dostępności tych produktów i możliwości realizacji zamówienia.
3. Różnice pomiędzy wizualizacją produktu a rzeczywistym wyglądem tego produktu, wynikające z indywidualnych ustawień urządzenia końcowego nie mogą być podstawą reklamacji i zwrotu zakupionego produktu.
4. Majewski Space Concept zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian cen produktów w ramach Sklepu, wycofania ze sprzedaży niektórych produktów oraz do przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych oraz wyprzedaży. Zmiany te, nie mają wpływu na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
Zamówienie i zapłata
1.Zapytania ofertowe składa się poprzez formularz dostępny na stronie internetowej lub dokonując wyboru produktów „do koszyka” i kliknięcie pola „Kupuję i płacę”.
Zapytania ofertowe można składać również za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres biuro@jankibruk.pl
2. Nieprawidłowo wypełnione formularze zamówień oraz zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej o niezrozumiałej lub bezprawnej treści nie będą rozpatrywane. W przypadku braku potwierdzenia zamówienia przez Sklep w terminie 5 dni roboczych od jego złożenia, zamówienie uznaje się za złożone nieprawidłowo lub nieprzyjęte przez Sklep do realizacji.
3. Majewski Space Concept nie ponosi odpowiedzialności finansowej za niedostarczenie przesyłki z powodu błędnie podanego przez klienta adresu dla jej doręczenia. W takim wypadku klient ten zobowiązany jest do ponownego uiszczenia opłaty za przesyłkę w terminie ustalonym przez Sklep, o którym zostanie poinformowany. W razie braku dokonania takiej płatności w terminie umowa sprzedaży ulega rozwiązaniu z jego upływem, a w razie dokonania przedpłaty w ramach zamówienia kwota podlegająca ewentualnie zwrotowi na rzecz klienta od Majewski Space Concept z tego tytułu pomniejszana jest o koszty przesyłki.
4. Do przesyłki zamówionego produktu dołączony zostaje paragon fiskalny będący dokumentem uprawniającym do skorzystania z prawa gwarancji, reklamacji.
5. Majewski Space Concept wystawia faktury wyłącznie na życzenie klienta przedstawione przy złożeniu zamówienia. Aby otrzymać fakturę należy podczas składania zamówienia podać prawidłowe dane niezbędne do wystawienia faktury. Faktura nie jest wystawiana po dokonaniu zamówienia lub w razie podania nieprawidłowych danych podmiotu, na który ma zostać wystawiona. Sklep zastrzega sobie prawo sprawdzenia prawidłowości danych podanych do wystawienia faktury w ogólnodostępnych bazach danych i do odmowy wystawienia faktury, jeśli byłoby to sprzeczne z obowiązującymi przepisami.
6. Zamówione produkty są dostarczane na wskazany w zamówieniu adres doręczenia przesyłki, zależnie od wyboru klienta – za pośrednictwem firmy kurierskiej, lub transportem sprzedawcy. Koszty przesyłki zależą od wagi produktu, odległości lub innych jego cech mających wpływ na ich wysokość, a informacja o nich zostanie podana przy potwierdzeniu zamówienia.
7. Zapłaty za produkt dokonać można za pomocą przedpłaty przelewem na rachunek bankowy, kartą płatniczą albo gotówką przy odbiorze produktów.
8. Klient ma możliwość w obecności spedytora przesyłki sprawdzić zawartość dostarczonej mu paczki pod kątem ewentualnych uszkodzeń produktu w trakcie transportu. Jeżeli klient stwierdzi takie uszkodzenie, powinien natychmiast w obecności spedytora sporządzić protokół reklamacyjny niezbędny do usprawnienia rozpatrzenia reklamacji.
9. Promocje obowiązujące w Sklepie nie podlegają łączeniu, chyba że informacje dotyczące promocji wyraźnie przewidują, że jest inaczej.
10. Majewski Space Concept nie ponosi odpowiedzialności za wydłużony czas dostawy z uwagi na okoliczności, które nie są od niej zależne. W razie zaginięcia przesyłki, po otrzymaniu od klienta informacji o tym, Sklep złoży reklamację, nie wcześniej niż po upływie 21 dni od daty wysłania produktu. Po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację Sklep skontaktuje się z klientem w celu podjęcia decyzji ponownej wysyłki lub dostawy produktu albo anulowania zamówienia.
11. Dostawa towarów odbywa się wyłącznie na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej.
Zwroty i odpowiedzialność za produkt
1.Sklep internetowy Majewski Space Concept On-line (dalej „Sklep”) zbiera zapytania ofertowe od klientów.
Realizuje zamówienia według specyfikacji konsumenta oraz służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb z tego też względu nie podlegają one zwrotowi.
Odpowiedzialność za produkt i reklamacja
1. Majewski Space Concept ma obowiązek dostarczenia produktu sprzedawanego w ramach Sklepu bez wad.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Majewski Space Concept względem klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) są określone w przepisach Kodeksu cywilnego (art. 556 i nast.)
3. Produkty sprzedawane w ramach Sklepu mogą być objęte gwarancją producenta, importera lub sprzedawcy, obowiązującą na terenie Polski. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania są wówczas podawane w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta i dołączonej do produktu.
4. Jeżeli po otrzymaniu produktu klient znajdzie w nim wady fabryczne, może skorzystać z uprawnień gwarancyjnych bezpośrednio wobec producenta produktu.
5. Reklamacje powinny być składane pisemnie. Po otrzymaniu reklamacji Majewski Space Concept może wezwać klienta do odesłania reklamowanego produktu.
6. Do odsyłanego produktu należy dołączyć kopię paragonu lub faktury dotyczącej tego zakupu.
7. Majewski Space Concept nie przyjmuje w ramach Sklepu przesyłek wysłanych za pobraniem.
8. Reklamacja powinna zostać rozpatrzona poprzez udzielenie odpowiedzi klientowi w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Majewski Space Concept; rozpatrzenie reklamacji następuje pisemnie lub innym trwałym nośniku.
9. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania produktu klientowi czy konsumentowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę produktu na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady.
10. Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego wyłącza się odpowiedzialność Majewski Space Concept z tytułu rękojmi za produkt wobec klienta niebędącego konsumentem.
11. W stosunku do klienta niebędącego konsumentem odpowiedzialność Majewski Space Concept, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona zarówno w ramach pojedynczego roszczenia jak i z tytułu wszelkich roszczeń łącznie, do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy produktów w ramach danej umowy sprzedaży, a odpowiedzialność w szerszym zakresie, w tym za utratę zysków, zostaje wyłączona, chyba że szkoda została spowodowana umyślnie.
12. Postanowienia niniejszego działu, w zakresie, w którym mowa jest o konsumentach, stosuje się także do osoby fizycznej, zawierającej umowę.
Ochrona danych osobowych
1. Składając zamówienie klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych takich jak imię, nazwisko, adres, e-mail, numer telefonu, w bazie danych osobowych, której administratorem jest Majewski Space Concept. Powierzone dane osobowe będą przetwarzane dla celów realizacji zamówienia w prawnie usprawiedliwionym celu.
2. Podanie danych osobowych przez klienta oraz zgoda na ich przetwarzanie są dobrowolne, jednak niezbędne do zrealizowania jego zamówienia, do zawarcia umowy sprzedaży w tym zakresie.
3. Klient ma prawo do uzyskania informacji o swoich danych osobowych przetwarzanych przez Majewski Space Concept, do dokonania ich korekty oraz do żądania zaprzestania ich przetwarzania.
4. Administrator danych nie ponosi odpowiedzialności w związku z podaniem nieprawdziwych danych osobowych przez klienta.
5. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych przedstawione są jako „polityka prywatności” dostępna na stronie internetowej Sklepu.
Prawo właściwe, sprawy sporne, zmiana regulaminu, ochrona treści
1. Prawem właściwym dla stosunków prawnych pomiędzy Majewski Space Concept a klientem, określonych w regulaminie, jest prawo polskie.
2. Wszelkie spory między Majewski Space Concept a klientem związane ze stosunkami prawnymi, o których mowa w pkt 1, będą rozstrzygane przez właściwe polskie sądy powszechne, przy czym w wypadku klienta niebędącego konsumentem będzie to sąd powszechny właściwy dla siedziby Majewski Space Concept chyba że obowiązujące przepisy prawa określają właściwość sądu odmiennie.
3. Strony mogą skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, co ma charakter dobrowolny. Zgoda Majewski Space Concept na skorzystanie z takiego sposobu musi być wyrażona pisemnie lub na innym trwałym nośniku.
4. Informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych czy miejskich rzeczników konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php
5. Klient będący konsumentem posiada możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a) jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży;
b) jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporu między klientem a sprzedawcą;
c) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między klientem a sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich;
d) może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: http://ec.europa.eu/consumers/odr/, która stanowi także źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami.
6.Wszelkie treści zawarte w Sklepie podlegają ochronie prawnej i ich wykorzystywanie będzie stanowiło naruszenie prawa.
7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 18 lipca 2002 roku (Dz. U. 2020 poz. 344) przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2020 r. poz. 287 oraz z 2021 r. poz. 2105); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
04.2022 jankibruk.pl